Det är ju bara att erkänna att det är inte jättekul att träna varje dag. Det känns ibland skit (ursäkta) och motivationen är på usel nivå. Då är det bra att ha en rutin att luta sig emot.


Latmasken Minks

Jag SKA ut! Det spelar ingen roll om jag så tar den kortare svängen, eller den längre utan att springa. Jag SKA ut! Jag ser det dessutom som en extra utmaning om det är skitväder (ursäkta).

När vi semestrade på Koster gick jag ut en dag i tron att det hade slutat att regna. Det var ett minimalt uppehåll endast och när jag var mitt ute på ett öppet stråk så öppnade sig himlen och jag blev minst sagt dyblöt. Det klafsade i skorna. Jag kunde vrida ur byxorna!

Hur torkar man genomblöta gymnastiskskor snabbast? Förslagsvis i ett varmt rum med mycket tidningspapper i som man byter regelbundet! På 2 dagar var skorna som nya!


Ekenäs Sydkoster där jag promenerade ner till hamnen och rundade ”Röken” för att sedan gå uppför backen och vidare mot Ica!

Nu är min semester slut. Möjligheten att träna på morgonen innan frukosten upphör. Jag måste säga att det är mina absoluta favorit, att träna på morgonen. Luften är klar och frisk och dessutom sägs det att man bränner fett bättre, vad vet jag.
Jag kommer inte att gå upp och träna klockan 0530, för att sen duscha och åka 07.10-tåget till jobbet, nope det räcker inte orken till.

Nu gäller det därför att hitta nya rutiner. Träna innan barnen går och lägger sig eller efter, det är frågan som återstår att lösa. Än så länge är det ju ljust på kvällarna men snart börjar solen ge sig allt tidigare och mörkret faller redan vid 20-snåret. Jag är lite harig av mig och springer ogärna ensam när det är mörkt. Det ska bli spännande och se var jag köper träningskortet!

Men som avrundning, rutiner för träningen är toppen. Som jag skrev förra gången, gör ett schema, eller sätt upp ett mål tex 3 ggr i veckan.

Ett schema har flera fördelar. Ofta har man fullbokade veckor, varför träningen faktiskt behövs planeras in i förväg för att få plats! Har man ett schema på tex kylskåpsdörren så ser resten av familjen det och kan ta del av planeringen.

Ett tu tre så är rutinen där och träningen flyter på mer automatiskt. Tro det eller ej!

Lycka till, till oss alla!