Jag är en sådan där som så fort jag kommer innanför dörren hemma – drar på mig hemmakläder! En vana och ett måste. Jag kopplar av med det.

Just nu i hettan blir det linne och byxor eller linne och trekvartsbyxor – dessa är snygga från La Redoute – helt i just min smak *ler*

hemmalinne.jpg

hemmaknickers.jpg

Eller denna långbyxa:

dansbyxa.jpg

Men favoriten just nu är nog kollektionen från Granit – jag fick ett linne av Marie i våras =jag gillar!!

granithemma.jpg

Har blivit ungefär som att tvätta händerna när man kommer utifrån – jag bara MÅSTE byta om MEN det ska vara något cosy OCH snyggt – inget sunk – för då trivs jag inte heller – det ska vara ok att grannen ringer på – att jag inte gömmer mig utan glatt öppnar dörren trots hemmamundering *ler*

Lika när jag reser – glömmer jag hemmakläderna – då är jag illa ute!!

Inför hösten kommer massor med nytt snyggt som gör hemmamyset ett snäpp vassare – tänk höstrusk, tänk en kopp te eller latte, tänk en bra bok till det eller en bra film, filtar, soffan, levande ljus – mmmmmmmmmmmmmmmmmmm

Då är mina favoriter dessa överdelar i ekotrikå – från Gudrun Sjödén faktiskt!

ekotriko.jpg

tunika2.jpg

Helt annan stil med sådana här yogabyxor från Hangmatta men ruskigt läckra – MUMS – finns massor därute!!

yogabyxor2.jpg

Yogabyxorna kanske till denna från samma ställe annars gissar jag på ett aldeles enkelt linne till byxorna!!

sweatshirt-2.jpg

Härligt med hemmamys!!

Gillar ni f.ö streetwear så finns massor med kul hos Hangmatta!!

Bilder: La redoute, Hangmatta och Granit

