Eftersom jag vet att det är många som ligger i startgroparna eller just har startat igång med nya träningstag och matINtag nu när så sakta hösten rullar igång, så måste jag tipsa om nya nr 9 av ToppHälsa.

Du får ett häfte med 2 veckorsmeny, enkla hemmaträningstips (I like!) och lite extra smått och gott att tänka på! En toppenstart på en lättare höst!

Min mamma har alltid varit duktig på att träna, och är det än idag. Hon nyligen fyllda 60 år går på Natulius varje vecka och varvar det med promenader. Förr i tiden gjorde hon även ett styrkepass hemma innan läggdags. Eller förr i tiden, hon kanske gör det än i dag förresten, bara det att jag inte är där och ser det.

– Gör du fortfarande situps innan läggdags mamma?

Hursom så var jag alltid så imponerad, både att hon orkade och kom ihåg att göra det.

AHA – RUTIN!

Nu ligger även jag och pustar med situps om kvällarna, på lekmattan i brist på annat bra underlägg! Hemmaträning är en räddare när man har svårt att komma iväg om vardagskvällarna. Jag ska börja se över min höstträning snart och då kommer det absolut bli inplanerad styrketräning i hemmet!

Men tänk att mammamagen sitter så hårt åt. Du hittar bra magrörelser i häftet från ToppHälsa. Vi pratar situps, plankan, och snedplankan bla.

Just nu är jag inne i en extrem envishetsperiod, jag måste bevisa, för mig själv antar jag, att det går att få magen i bättre form!! Det ska gå!

Bilder: ToppHälsa o Ettbraliv

