Efter att hos Helena läst om barnhudvårdsprodukterna Miamoo så började jag kika runt lite. Jag har allergiska barn så jag tittar sällan på sådant – vi har en hel del krämer som det står tråkiga APOTEKET på istället. Men nu blev jag sugen på att kolla upp detta märke och vilken söt hemsida jag hittade här!

De hävdar INTE att de är helt ekologiska men lovar att de är naturliga så långt som det är möjligt samt att ALLA ingredienser står på innehållsförteckningen så att kan kan se vad det är man smörjer in barnen med!

Jag försöker få min syster att hitta denna just nu – för hon är med familjen i London!

miamoo22.jpg

Where it is possible miamoo uses packaging that is recyclable and ingredients that are biodegradable, miamoo will give 5% of its net profits every year to charity, 2.5% will go to a project which supports the natural environment. We will share with our customers the project chosen and the results of our donations.

We always use natural active ingredients in all our
products which make them extremely scrummy.

Läs här om vad man slipper för otäckheter!
Man borde helt klart satsa på sådant här – naturliga barnprodukter säljer hur bra som helst just nu! Tänk om de kunde vara helt ekologiska också!!

Här i Sverige kommer Inezza ta in Miamoo under Augusti! Om man vill testa o INTE vill beställa från England och INTE har en syster som shoppar vilt där just nu *ler*

Bilder och kursiv text: Miamoo och bjooti