Jag bor på landet. Nej det gör jag faktiskt inte. Jag bor i en tätort utanför huvudstaden, men ändå tillräckligt långt utanför för att oftast inte kunna nyttja de saker som erbjuds stockholmsboende vänner!

(för att inte tala om när jag började jobba i Stockholm för nu många år sedan och sa att jag bodde i Enköping, då ekade ordet ”landet” mellan kontorsväggarna!)

Nåväl, jag bor utanför ramen för att kunna få hem leverans från både Ekolådan och Årstiderna, men å andra sidan kan jag åka ner på torget varje lördag och handla frukt och grönt från exempelvis Åkerby Handelsträdgård. Problemet är väl bara att jag sällan är hemma lördagar och därmed går miste om denna möjlighet, varför hemleverans vore finemang.

h150-097023400-1157958754.jpg

Hur som, jag prenumererar ändå på nyhetsbrev från Årstiderna och det senaste innehåll någonting intressant!
Live-Mat med Rune Kalf-Hansen med gästartister. Fyra tisdagskvällar i augusti på Kulturhuset i Stockholm. Först ut den 7/8 är Vanna Rosenberg som jag verkligen gillar!

Grillarna är framme och Rune och gästen lagar mat och pratar mat och publiken bjuds på smakprov. All mat som serveras är förstås ekologisk. Kulturhusets trädgårdsmästare Sofia Teledal medverkar som programmets sidekick och berättar om gästens valda råvara. Kocken Per Olsson är Runes side-kick och publikens favorit. Till varje program blir det specialskriven musik.

Kalaset kostar 150 kr/person som känns överkomligt för 3 timmars underhållning och provsmakning!

Jag bor som sagt inte i Stockholm, men arbetar där, och passar på att utnyttja det stora utbudet av evenemang! Sen reser jag hem till lugnet igen!

Bilder: Årstiderna och Kulturhuset

