Där V står vad Vad skönt med rena lakan! Det måste väl ändå vara den största vardagslyxen av dem alla. Att få krypa ner i en nybäddad säng med rena lakan. Det luktar så gott!! Det känns så rent och fräscht. Dessutom, man somnar in helt gudomligt skönt!


Somna in skönt i dubbelsängen med IKEAs nya bäddset med namn….just det: TRÄD (UNNI TRÄD)

Personligen föredrar jag nog lite stillsammare tyger i sängen. Exempelvis HEDDA RUTA eller ALVINE BLOM också dessa från IKEA.

Ellos har detta fina påslakanset med olikfärgade sidor. Jag gillar!

Eller varför inte slumra in bland Gunilla Axéns härliga moln!

Jag har fortfarande kvar ett liknande bäddset i rosa från när jag var liten men jag misstänker att det inte är en äkta Axénare.

Ska det vara riktigt lyxigt, ska det självklart vara manglade helt släta lakan, helst skall de ha torkat i ljumma sommarvindar också. Sådan lukt och lyx är tyvärr ovanligt idag då jag och många med mig behåller tvätten inomhus för att undvika såväl pollen som avgaser!

Bilder: IKEA, Ellos och Akvihome.

