Du har säkert inte missat att ICA har samlat de 100 bästa husmansrecepten i en kokbok, HELA SVERIGES HUSMAN

Det kom mer än 10.000 förslag och det valdes ut 100 att komma med i boken, som de bästa recepten för svensk husmanskost.

Här har vi första pristagaren; Morfars honungsspjäll med spetskålssallad av Sara Ekman från Malmö.

Här är en länk till samtliga recept från boken och här kan du bläddra i boken online.

Just nu kan du köpa boken på ICA för en bonuskupong à 25 kr.

Missa inte att du kan fråga ICA-kockarna om olika frågeställningar kring matlagning!

Här svarar våra ICA-kockar på vanliga frågor kring husmanskost. Ta chansen att hitta svaren på frågorna du har eller ställ en ny fråga. Kockarna väljer ut bra och vanliga frågor som de svarar på och publicerar här.

Kom ihåg att du inne på varje recept har möjlighet att betygsätta och lämna kommentarer!

Jag beklagade mig förra veckan att vi var fast i barnmatsträsket hemma hos oss. Det var min vecka att ansvara för menyn (jag och maken kör varannan vecka för att fördela idéerna och arbetet) och mina idéer var snäppet tråkigare än skolbespisningen. Pannkaka, korv och potatis osv. Denna vecka är det mannens tur och han tog hjälp av Jacob Wismars bok Mat på en kvart med familjemetoden (som jag lovar att jag ska recensera, vilket veckan som helst) och denna vecka ser menyn roligare ut.

Tänk om jag skulle konsulta ICA för nästa veckas meny och köra husman, fast med en vegetarisk touch då 😉

Bild: ICA.se