Sommar och semester – helt sjukt lovely. Vi sommar stannar vi mycket hemma i stan eftersom vi just flyttat till större och behöver fixa en del + att Värmdös alla underbara bad bara ligger en kort bilfärd härifrån.

Favoriten sen flera år är Björnö Sandarna på Ingarö – Stora och Lilla Sand. Strax innan Björkviksbrygga svänger man upp till höger – där ligger Björnö Sandarna.

Härligt men kallt havsbad!

Ett boktips såhär i semestertider tänker jag också ge – jag läser ”Slutet på Mr Y”

”Ariel Manto kan inte tro sina ögon när hon i ett litet antikvariat hittar Slutet på mr Y. Hon vet att den mer än hundra år gamla boken inte bara är extremt ovanlig, den sägs även bära på en förbannelse.

Med Mr Y under armen befinner sig Ariel plötsligt mitt uppe i ett hissnande äventyr på liv och död, i ett virrvarr av sex, agenter, kärlek och tidsresor. Har boken möjligen också något att göra med hennes handledare Burlems mystiska försvinnande?”

Jag har bara börjat men boken har jämförts med Sofies värld, som jag gillade mycket en gång i tiden.

Annars har jag en klassikersommar – läser Dickens, Bronte, Shakespeare och Tennysson. Ibland är det så – och då får det vara så. Finns böcker där man hittar nytt varje gång – klassikerna är ofta sådana. Beror på var man befinner sig i livet och vilka känslor som är dominerande just vid lästillfället.

Önskar alla en underbar sommar!

/Jessica

den.

Bild och Citat: Privat samt Adlibris