En hektisk period är till ända – inte bara för mig utan troligen för alla som går på semester nu till midsommar. Andra kämpar på ett tag till.

Har funderat en del på det här med människor och relationer. Varför en del sänker andra för att framhäva sig själva och varför en del tar sig fram på skitsnack och varför andra drar sig undan och kör sitt eget race – ingen inbördes rangordning – alla varianter är strategier.

Alla människor försöker skapa mening i sin tillvaro och struktur i livet – för några är det viktigt att tillhöra gruppen och för andra är det inte speciellt viktigt alls. Hur samsas då alla dessa på t.ex en arbetsplats när olika varianter av typer finns på olika nivåer? Jag har inte en aning och jag funderar rätt mycket på det här själv. Hur man förhåller sig till det är nyckeln.

Jag tror man måste hitta sin egen mening i helheten och att man inte tappar sin egen själ i spelet. Det är svårt men nödvändigt! Handlar lite också om det jag skrev om för en tid sedan – vem vill man vara.

Efter en lång jobbsäsong är det skönt att vara nästan i mål – jag har ett åtagande kvar i slutet av nästa vecka. Innan dess väntar flytt – ska bli alldeles underbart!

/Jessica