Äntligen har uppföljaren till René Voltaires Peace, Love and Food kommit. Jag är själv inte ännu något fan av Raw Food men jag kanske blir – känns mest krångligt. Men kanske så som många, som inte vet hur mätt man kan bli av vegetarisk mat, upplever ”vanlig” kost gentemot vegetarisk kost. Jag kanske måste tänka om!

” I Salig Blandning finns recept för vardag och fest; supersmoothies, sköna frukosttips och drömlika desserter. Ett kapitel är tillägnat barnfamiljen med recept som passar både vuxna som små.

– Det mesta i boken är vegetariskt, men med inslag av fisk- och kötträtter, precis som jag vill ha det, säger Renée.

Renée älskar raw food (mat som inte är upphettad) och lär oss använda nya tekniker och råvaror i köket. I kapitlet Skärp mig har Renée samlat sina bästa tips om hur man gör för att bryta dåliga vanor.

– Alla spårar vi ju ur ibland och behöver en nystart.”

Bild och citat: Adlibris