Har ägnat helgen åt plantering av fröer och omplantering av olivträd och inneväxter. Efter ett besök till Plantagen för lite insipration + shoppa jord så har yngste sonen Dante och jag kämpat på ute på balkongen för att få till lite frösådd och annat trevligt.

Igår inhandlade vi var sina trädgårdshandskar – Dante i 4 åringsstorlek och jag med minihänder hittade ett par som faktiskt passade – ifrån Garden girl inköpta hos balkongbutiken i Sickla.

Jag har skrivit om Garden Girl tidigare – här.

Gillar storyn bakom Garden Girl – sen kanske jag personligen inte skulle använda allt men jag gillar tanken bakom – att kombinera sitt intresse med det man är riktigt bra på + att förändra utformningen av traditionella kläder för män – även för kvinnor! Minns själv när jag jobbade i en dykverkstad när jag skulle i jobbkläder för män – usch!

Roshandskarna är helt nya – har inga rosor så jag har inte testat men jag har de andra som alltså fungerade perfekt!

Jepp – jag gillar att fixa med växter och fröer – också! För mig är det vardagslyx att ha tid för sånt här – tid jag borde se till att få – lite oftare!!

/Jessica

Bilder: Garden girl