En galen vecka går mot sitt slut. Känns som om jag flängt land och rike runt fast det har jag inte. Men jag har arbetat med många olika branscher denna vecka så det är inte konstigt att det känns så! Men det är därför bloggarna inte precis flödat!

Den här helgen får i flyttandets starttecken. Vi flyttar i juni och i helgen ska källaren börja rensas och packas ner i flyttlådor. Samtidigt behövs lite lugn.

Yoga har jag testat förr och inte gillat men nu känner jag att yogan är ett måste. Jag måste ändra om i min tillvaro för att tycka det jag gör är meningsfullt. Precis som att konditionsträningen är nödvändig för att minimera stress – behöver själen också balans och kraft.

Att jag funderar mycket på detta just nu är också för att jag i veckan diskuterade livskvalité med ett gäng människor i en workshop jag höll om den framtida staden och framtidens invånare.

En kvinna som bott i Stockholm och som flyttat ut i landet sa att hon aldrig ville tillbaka till tidshetsen och irritationen. Där man inte hinner tänka efter utan ständigt är på väg på nästa sak! Jag förstår vad hon menar – men jag själv går lite igång på den pulsen. Jag tror att jag personligen vill ha lite av båda – eller 75% puls och 25% lugn – jag tror jag ÄR så. För mig handlar det mycket om att känna att det finns tid till ro – men pulsen för mig föder min kreativitet och jag tror det är där man kan vara olika. En del behöver lugn för att få igång kreativiteten – jag behöver kniven på strupen.

Förutom flytt och sådant ska jag baka och laga mat ur Leilas nya – One more slice. Ska bli hur kul som helst!!

Imorse åt vi dessutom en god frukost allihopa – en av de allra första bloggarna här på ettbraliv handlade om just en bra frukost – går att hitta här.

Jag tänker också hinna med att läsa tidningar jag samlat på mig: Utemagasinet, Outside, Wired mfl – lovely lovely helg!!

/Jessica

Bild: Adlibris