Idag är det den första maj och gårdagens Valborgsmässoafton gick i regnets tecken i Stockholm. Vi trotsade regnet och stod tappert vid en eld!

Idag är det en molnig dag i Stockholm – ena dottern är på väg till Gröna Lund med kompisar och vi andra har inte bestämt hur denna plötsligt tomma dag för min del – ska fyllas med innehåll.

Jag skickar förstås fortfarande in er på Ronjas sida hos Barncancerfonden – det kommer jag göra ett bra tag framöver!

Idag la jag också in en beställning på uppföljaren till A piece of cake av Leila Lindholm: One more Slice av Leila Lindholm

”Nu kommer uppföljaren och andra delen av Leila Lindholms omåttligt populära bakbibel ”A piece of cake”. Andra boken ”One more slice” tar vid där ”A piece of cake” slutar. Nu gör Leila en djupdykning i hur man bakar sitt eget surdegsbröd, gör hembakad pizza och man lär sig göra sin egen pasta från grunden. Dessutom är det mängder av smarriga recept i kapitel som pannkakor & våfflor, say cheesecake, brownies & blondies, boulangerie och american pie. ”

Ett litet tips på en extrainsatt kurs ute på Rosendahl:

Grilla godare
Tisdag 11 maj kl. 17.00 – 21.00

Det är roligare att grilla med nya recept och idéer! Lagom till en ny grillsäsong visar Catharina Hyltén-Cavallius hur kött, fisk och grönsaker blir godare på grillen med rätt teknik, enkla marinader och nya tillbehör. Kvällen avslutas med en god middag av det vi lagat.
Föranmälan, kursavgift 790 kr, inklusive måltid.

Läs mer här.

För mig kanske det blir ett besök hos Boo Trädgård om solen kikar fram – vi får se vad jag hittar på.

Ha en skön helg alla!

/Jessica

Citat och bild: Adlibris samt skärmdump Rosendahls trädgårdar