och blir inte riktigt detsamma mer. Jag har en vän sen många år som har en liten 4 årig flicka – hon fick just diagnosen ALL leukemi och påbörjar idag sin cellgiftsbehandling. Ronja är en liten prinsessa med idag fortfarande långt lockigt hår. Hon har en lillebror och en lillasyster som hon älskar högt. Ronja tycker också mycket om djur och bor annars ute i skärgården med sin familj. Hon vet att hon har ”en sjukdom i blodet” och att hon måste stanna ett tag på sjukhuset – fast själv skulle hon gärna vilja åka hem för hon vill inte hälsa på – på Astrid Lindgrens barnsjukhus längre.

Jag kommer alltid att tycka att sånt här bara inte får finnas och vad kan jag göra – jo försöka se till att så mycket forskningspengar som möjligt kommer in. Dessutom tycker jag det är viktigt att de barn som ligger på sjukhus och går igenom så mycket hemskt – har det bra – det bidrar Barncancerfonden till.

Jag har skrivit om HOPEhalsbanden som barncancerfonden säljer till förmån för forskning tidigare och nu har en ny variant kommit.


Bild: Barncancerfonden

”Barncancerfondens nya halsband, designat av David & Martin, består av en kedja och en klotformad berlock i 925 sterling silver med detalj i colorit. Halsbandet finns i två längder – 43 centimeter för vuxna och 34 centimeter för barn – och med fem olika färgalternativ på berlocken.

Berlocken är 15 mm i diameter.”

Kostar 500 kr och ni finner dem här.

/Jessica