Har iaktagit alla fredagsglada människor ute på stan medan jag själv är på väg ut på jobb. Föreläsning i Malmö – Swedbank Arena i morgon lördag. I miljövänlighetens tider samt askmolnens era så roar jag mig med att sitta och blogga i tysta avdelningen på X2000 till Malmö/Köpenhamn.

Gillar man leksaker och bor i Malmö kan man roa sig att gå på en utställning i helgen i Baltiska hallen.


Bild: Malmö Stad

Eftersom jag ska bo på hotell i natt så har jag planerat att kolla på TV hela kvällen, beställa upp nå´t lätt från roomservice och äta godis i sängen. Det finns något förbjudet i det hela – att ligga i sängen och äta godis – därför ska jag roa mig med det!


Bild: Wikipedia

Lagom ansträngande att se på TV är Miss Marple kl 19.30 i TV4+ ( om jag är framme i tid) Det är något lite småmysigt över denna gamla dam som löser mord på sitt lilla präktiga sätt. Lagom läskigt på ett hotellrum i Malmö.


Bild: Wikipedia

Därefter blir det rätt troligt ”Modern Family” på TV4 som inte är så himla modern om ni frågar mig – rätt ordinär måste jag säga med dagens konstellationer i samhället.


Bild: Modern Family homepage

I morgon kväll är jag hemma hos familjen igen. Ta igen mig är väl kanske inte så troligt med alla barn men desto mer quality time än att arbeta på helgen – även om jag tycker mitt arbete är fantastiskt.

Nu ska jag fortsätta leka tekniknörd här på tåget med mina två iPhones och MAC – dator igång. I väskan ligger senaste Outside, Utemagasinet och Runners World som väntar på mig.

På tal om det hann jag i morse kika lite på Ola Skinnarmos nya äventyr – Djingis Khans Mongoliet. Har ni en stund över – kika på filmen på hans hemsida. Han letar personer som vill med dit mellan 23 aug och 3 september 2010.


Bild: Ola Skinnarmo hemsida

Ha en fin helg alla!! Njut framför allt av fredagskänslan!!

/Jessica