Dags för helg igen och denna helg skulle varit spännande. I morgon skulle jag suttit på ett plan till New York för att lära mig ännu mer om Web 2.0 och sociala medier. Nu blev det inte så pgr av flera saker.

1. Har legat sjuk hela veckan i vad som visade sig vara lunginflamation OCH bihåleinflamation så jag fick igår order av läkaren att stanna hemma – väl hemma fick jag höra om

2. ”askmolnet” som brett ut sig över landet. Mitt plan imorgon ser öht inte ut att lyfta. Good Bye New York.

I helgen händer en del saker – imorgon går innebandyfinalerna i Globen. Förra året var jag på plats men i år skulle det varit NY. Täby möter Storvreta i herrfinalen – TV4 sänder direkt!

På söndag går ett lopp i centrala Stockholm – Stockholm Run for water. 6 km med start och mål i Kungsträdgården.

Eftersom jag ska hålla mig lugn och inte göra massor med saker så skickade en kollega hem en DVDbox till mig – jag har inte sett MADMEN men i helgen blir det nog dags! De börjar känna mig vid det här laget – svårt att göra inget! Tack Annica!

Läste hos Helena om hur hon ville odla potatis i en hink och jag vill också!!! Tänk att ha sin egenodlade potatis på balkongen färdig till midsommar!! Blev sugen på att plantera annat också – minns innan vi flyttade in till stan – tomatplantor och jordgubbar och massor med trevligt sådant! Det kan jag sakna !


Bild: Hasselforsgården

När vi flyttar om tre månader ska jag se till att vi fixar terrassen omgående. Så att vi har en liten trevlig oas med grönt och färg!!

Slutligen vill jag skicka alla cupcakesälskare till ett ställe jag skrivit om tidigare – The English shop. Näst äldsta dottern Astrid fyller 12 år på måndag och vi ska fira henne i helgen. Önskemålet är cupcakes och jag har inhandlat lovely muffinsformar hos The English shop men även olika varianter på strössel, frosting etc som kommer hjälpa mig göra fantastiska skapelser. Bildbevis återkommer jag med – ni får hålla till godo med en bild från 2008.

Ha en fantastisk helg alla – så ses vi nästa vecka!

//Jessica