Knepigt det är med ettbralivbloggen – I kind of love to hate it. Jag saknar den men står inte ut med tanken på att ha även inlägg som hänger över mitt huvud. Så ska det inte vara – det handlade hela tiden om att GE och DELA med sig av kul saker vi tänkte och såg!

Men nu finns det ingenstans att dela med sig?! Fortfarande tänker jag bloggtänk – spanar – håller ögonen öppna för potentiella bloggar. Comes with the job också iofs eftersom jag trendspanar till vardags.

Idag är det långfredag och helgen går i traditionens tecken! Jag är inte religiöst traditionsbunden men jag tycker det tillhör allmänbildningen att veta varför påsken firas och vad varje dag står för – det vill jag förmedla till barnen.

Gå gärna in och läs Weronikas påsksvep.

Medan jag nu skriver upptäcker jag att det inte är lika enkelt som förr – jag måste varit inne i ett flow. Att starta upp, om det nu är vad jag gör – det vet jag inte än – så kommer det uppenbarligen inte vara tokenkelt. Medan jag skriver funderar jag på om jag tänker blogga här eller på annat håll, jag tänker att denna blogg var en hälso och livsstilsblogg – om jag fortsätter blogga blir det säkert lite mer trendspaning över det – med rapporter ifrån platser jag befinner mig med fokus på det jag gjort. I så fall väntar en hel del spännande rapporter framöver.

Så – vi får se vad som händer. Jag vet iallafall att just exakt nu så känns det som om det finns fantastiskt mycket att skriva om – Marie – är du med? Fundera på det!

Hittade en bild som jag lånade – den representerar lite hur det faktiskt är!! Lämnar er med den!