Det känns mer som april än juni idag, förutom att skolavslutningarna duggar tätt. Min Johanna går ut 4:an på fredag. Det väntas regn och 9 grader varmt (?). Det var inte den bilden vi fick i huvudet när vi köpte avslutningskläder i maj. Hon kommer att ha en grålila klänning och vita tights, samt vita platta remsandaler. (och regnkläder….)

Jag spontanshoppade skor igår. Jag handlade återigen hos den formidabla webbutiken Have2have. Främst tittade jag in för att se vad de hade för träskor, men möttes då av en rea jag inte kunde motstå. Innan jag var klar blev det 4 par skor, för det fina priset 1000 kr. Gratis frakt från 300 kr redan.

3979_m

Jag tror att sommarens tema blir färg och form för min del. Formen står jag för själv och färgen köper jag till. Jag är ”rödlätt” som man säger och måste alltid vara försiktig med solen. Skugga eller hög solskyddsfaktor, men oftast en kombination av dessa då jag lätt känner mig kokt i värmen.

kaka

När jag sitter där i skuggan med min kopp kaffe latte ska jag inte äta dessa kakor. Singoalla lakrits får inte följa med hem igen. Dels pga av formen jag skrev om ovan men även smaken. Njäe de var inte så goda kort och gott. 2 ettbraliv-poäng av 5 ger jag dessa.

Ha det så bra!

kram//Marie