Dagarna går och veckor blir till år. Jag fyllde år nyligen. Jag har dock bestämt att jag har slutat med det, åtminstone att bli äldre. Däremot är den dagen fortfarande MIN dag och bör firas på ett eller annat sätt!

090510 0301

Lite presenter och överraskningar sitter aldrig fel. Jag fick ett vackert halsband av äkta maken. Ett halsband med en stor silversolros. Jag är mycket nöjd. Av rara svärmor fick jag koppar från Rörstrands Hanna i de två nya färgerna: lila och brun

thumb_Hanna_purple_mug

Visar bild på lila Hanna, från webshop Inneonline.se

”Jag har hämtat inspiration från byrålådorna i mitt barndomshem. Min mamma gjorde en studieresa till Ryssland i slutet av 70-talet och tog med sig souvenirer hem. Dessa har jag gått och fingrat på under hela min barndom. Mönstret till Hanna växte fram med inspiration av detta”, berättar formgivaren Hanna Werning.

090510 0351

Dagen för firandet i mitten på maj bjöds det på härligt försommarväder och när gästerna hade gått hem satt jag där i solen och smuttade på lite bubbel som var kvar och läste senaste Leila Countryliving. Några dagar senare läste jag hos Husmusen att tidningen troligen läggs ner. Nog för att jag tänkte att det är en tunn gengre med bara Leila och countryliving och mat, men jag hade räknat med några år i tidningshyllan åtminstone. Trist för Leila men nu kan hon fokusera fullt ut på lilla sonen. Fast hon kanske är ett sånt där energiknippe som nu hittar på något nytt projekt. Vissa kan ju inte konsten att sitta stilla ibland😉 DET kan jag!

I helgen som gick öppnade vi upp vårt lilla torp i Sörmland. Gräset var långt och spindelnäten många men i stort sett såg det väldigt bra ut. Det är alltid lite extra roligt att ordna med alla nya ting man har införskaffat under vinterhalvåret till landet.

090510 0511

Det gavs några tillfällen att sitta alldeles stilla och då fick man skynda sig att njuta!

Inser i skrivande stund att vi skulle ha firat förlovningsdagen i helgen men det föll visst i glömska. Det är tur att bröllopsdagen är i antågande och att champagnen ligger på kylning.

Ha det så bra! kram//Marie