För alla som går och funderar på att klippa håret inför sommaren vill jag tipsa om en ny salong som öppnat på Riddargatan i Stockholm. Serenity öppnade alldeles nyligen men det är ett erfaret och trevligt gäng frisörer som jobbar där. De är lika professionella vare sig de klipper mig eller min treårige son – och det är inte alltid det enklaste, kan jag lova.

Bild 4

Lokalen är också helt fantastisk. Det höga taket och den ljusa, rena inredningen gör att salongen lever upp till sitt namn. Jag blir genast lugn och harmonisk när jag kommer in. Och det är viktigt för jag älskar att gå och klippa mig – det är en av de få gånger jag faktiskt kan koppla bort allt annat och bara tänka på mig själv.

Serenity är som en lugn oas runt hörnet från Stureplan och jag rekommenderar det varmt! Internet bokning hittar ni här.

Av Rebecca Martin

Bild: Serenity

