I de mest olika situationer kan diskussioner om dessa dyka upp! På jobbet i pausen under en dragning började jag och en person i nätverket diskutera friluftsliv och vandring.
Jag berättade då om mina Fivefingers jag testade på vandring förra sommaren. Då kom en kvinna och blev intresserad – hon paddlar mycket och behövde ett komplement till varma dagar då hon bara använde tjockare neoprenskor idag. Jag plockade fram hemsidan och det blev en lång diskussion om vid vilka tillfällen man kunde använda Fivefingers och vilken modell som passade för vad – kul! Förhoppningsvis resulterar det i att Playground fick några nya kunder – det var iallfall dit jag skickade de tre som i slutändan fastnat för dessa sko/sandaler!

Bild 6
Mina Fivefingers – under användning – på vandringstur på fjället sommaren 2008

”FiveFingers är ett helt nytt koncept när det gäller rörelsefrihet och samtidigt en återgång till det ursprungliga. Du har känslan av att gå barfota, men utan att behöva vara rädd för att skada dig på vassa föremål eller att stöta i tårna. Vibramsulan skyddar din fot och ger ett mycket bra grepp på olika underlag.

FiveFingers är som en lätt och teknologisk handske med ovansida i luftig stretch och Vibramsulan är försedd med mikroskärning i kontaktytor för ökat grepp. Sulan är non marking, även den svarta, och lämnar inga märken på underlaget. FiveFingers är sköna att bara gå i och perfekta för alla vattennära aktiviteter som segling, kayaking, bad och strandliv och du rör dig lätt och smidigt. FiveFingers förbättrar dessutom din balans, smidighet och styrka i fötter och underben. För erfarna löpare kan FiveFingers vara ett bra komplement i träningen. Five Fingers passar även utmärkt för andra aktiviteter t.ex. yoga, aerobics, pilates, thai chi, qigong, budo m.fl.”

Jag har skrivit om dem för två år sedan här.

Bild: privat Citat: Head 2 Foot

