Jag är inte helt förtjust i att köpa kläder på nätet. Vuxenkläder, alltså. Till min son har jag inga problem med att shoppa loss i webbshoppar – men när det gäller mig själv….nja, det känns alltid lite postorder över det hela. Man förlorar så mycket på att inte prova, känna på tyget, utvärdera modell och passform, fundera, och prova igen. Jag är dessutom totalt beroende av att be affären hänga undan kläder medan jag tar en väl behövd fika och funderar lite till på vad jag vill göra. Allt detta blir omöjligt om man handlar på nätet. Vilket har resulterat i spontanköp som har varit bara en aning ”less than perfect” i modell, skärning eller material och därför har försvunnit in i myllret i min garderob för att aldrig igen se dagsljus.

Bild 6

Än värre – om man är som jag, och har svårt att få sig själv att ta sig för allt man BORDE göra i rätt tid – känns en eventuell returnering av varor som ett när oöverstigligt hinder. Så jag undviker att handla kläder på nätet. Som regel.
Men det finns vissa butiker som är så bra att jag kan göra ett undantag. Och en av dem råkar ha rea för tillfället.

Min absoluta favvo webbshop för tillfället är InWear. Och just nu kan man fynda ordentligt. Jag har redan gjort ett par inköp men eftersom jag just nu har mest spindelväv i plånkan passar jag på att tipsa istället. Bland rea-utbudet finns inte bara sommarlinnen och silkesklänningar utan även polotröjor, kavajer och ytterkläder. Själv var jag speciellt sugen på ett par av deras underbara koftor. Ett bra tips är ju för övrigt att handla höst-och-vinterkläder på våren och sommarkläder på hösten. I rätt säsong blir det betydligt dyrare.
Shoppar gör ni här

Good hunting!

Rebecca Martin