292022SJasmineLantern_www_M

Igår fick jag ett medlemsmail från DUKA. Där stod det att tyvärr kan de inte längre kan utfärda presentkort och att om man har presentkort bör de lösas in snarast pga ägarbyte.

Jag gick dit idag. Ett presentkort à 100 kr är ju dumt att kasta i sjön. Det blev en söt bricka med matchande lanterna.
Ja, jag skulle visa fotografi, men jag lämnade påsen på jobbet då jag skulle promenera hem.

Nyfiken blå så frågade jag vilket företag som var den nya ägaren och fick till svar: Cervera. Jag gillar Cervera men det känns ändå tråkigt att DUKA försvinner. DUKA har funnits sedan 1962. Vad händer med konkurrensen nu tro.

DUKA har just nu 30 % på den egna serien DUKA. Passa på att göra lite fynd inför sommarsäsongen, kanske till torpet eller husvagnen! Och glöm inte att lösa in eventuella presentkort innan det är för sent!

Bild: Lanterna från DUKA.se