bild-243

”Efter fyra månaders passionerat förhållande köper Carol Drinkwater och TV-producenten Michel ett stort, förfallet hus beläget norr om Cannes, med utsikt över Medelhavet och omgivet av gamla, förvuxna olivträd. Egentligen har de inte råd, men det är svårt att motstå en hastigt uppflammande kärlek, till och med när föremålet för den är ett hus. I synnerhet om huset råkar heta Appassionata … Det följande året blir en kamp för att få ekonomin att gå ihop och få gården på fötter igen – se till att avlopp fungerar, att taket inte läcker, att oliverna skördas vid rätt tidpunkt. Carol skriver på ett manus till en TV-serie som Michel ska producera. Om den blir klar i tid och säljs till utlandet löser sig allt. Men hur ska det gå? Finansiärer hoppar av, manuset måste skrivas om, banken hotar och Michel blir sjuk. Paret tvingas leva ur hand i mun.”

Den här boken kan jag varmt rekommendera – jag har gjort det förr – på min egen blogg och i denna blogg 2007 men den är så otroligt bra för att skapa en skön känsla av välbefinnande varje försommar så jag kan inte låta bli att plocka upp den igen!!

Den handlar om Carol och hon skriver om sig själv och sitt liv – hon är, för dom som minns, skådespelarska och jag minns henne bäst i ”Huset Eliot” som gick på svt för några år sedan. Hon och hennes nya kärlek Michael köper en olivfarm i Provence – en sån där – VI BARA GÖR DET impuls som de egentligen inte alls har råd med. Boken beskriver deras kärlek till varandra, till Provence, till Olivfarmen och beskriver otroligt levade känslor, lukter och smaker – en underbar bok!!

Här kan man läsa mer!

Bild:Amazon och citat: Adlibris