Jag har varit rädd för en hel del saker – jag skrev tidigare om min rädsla inför att prata inför människor här.

Jag har nu börjat välja att INTE vara rädd. Jag tänkte såhär: OM det går att välja hur man tänker – positivt eller negativt så måste det gå att välja att inte vara rädd. Jag har tidigare också varit orolig för min hälsa – jag har numer valt att inte vara det – därför att det kostar mig för mycket. Tänk all den tid man lägger ner på att vara orolig och rädd. Tänk om det går att välja att låta den tiden gå till någonting annat?!

Jag testade i måndags – det fungerade utmärkt – hur jag gick till väga? Jag bestämde mig för att inte vara rädd och när första lilla ynka tanke åt det rädda hållet kom – så trängde jag undan den – vanlig hederlig förträngning. Väl framför alla så var jag inte ett dugg rädd – hur det gick till? Jag vet faktiskt inte men det fungerade så jag tänker inte fundera mer på det – helt fantastiskt var det att stå där framme UTAN oro och rädsla! Lite nervös var jag – men det är bara nyttigt tror jag.

bild-240

Jag tänker mycket just nu på det här med tankens kraft att skapa förutsättningar för det man vill ha. Visualisera att man har det, hur det känns osv – det fungerar ofta – om man tror på det!

Så otroligt mycket handlar om att välja – när man förstår det – då är man en bra bit på väg!