Jag blev chockad. Jag blev lite rädd. Jag blev ledsen men framför allt blir jag otroligt förbannad!

Idag när jag kom hem efter min arbetsdag och skulle åka och hämta barnen på skolan och dagis så är det någon som gjort inbrott i bilen som var parkerad vid järnvägsstationen. Dessutom är det min mammas bil som hon är så snäll och lånar ut till oss när det krisar.

Centrallåset är förstört. En ruta är trasig. Tanklocket av, möjligen slangat lite bensin. En mycket gammal bilradio är utsliten. Inget av värde fanns i bilen, det är bara förstörelse.

Det var fler bilar på parkeringen som var drabbade. Jag observerade en kille på parkeringen imorse, som stod på ett lite märkligt ställe. Han stod precis vid infarten till parkeringen, men det är ingen plats man står på om man ska bli upphämtad av någon. Han stod där när jag kom körande och även sen när jag gick mot tåget. Konstigt ja, men man går ju knappast fram och frågar Hej är du biltjuv?

Det är så otroligt onödigt. Jag blir så ledsen. Allt vi måste laga, alla pengar vi får betala nu vilket är mycket mycket mer än vad Tjuven någonsin kommer att få för den där gamla bilstereon!!

Skit var ordet!