sommar

Vi hann lagom börja få en känsla av att våren kanske var på gång när det slog om till vinter igen. Kallt och snö. Snön är vit, men känns grå?

Det planeras semester. Dagis behöver veta när barnen ska vara lediga för att kunna planera inför sina egna semestrar och jourdagis. Hur vi ska kunna veta redan nu när vi ska ha semester känns omöjligt. Det blir att gissa och justera i efterhand om så behövs.

Jag tänker grönt gräs. Fika i solen med det blåvita muggarna. Äppelblommor i vitt och rosa.

Min längtan efter sommar och värme blev ett kollege idag. Den fina vita soffan är från IKEA och heter just Mälarö, 695 kr. Tål att tänka på. Den skulle sitta perfekt längst med söderväggen på landet. Kanske med kuddarna Grenö bakom ryggen även dem från IKEA.

Jag önskar mig en mortel. En äkta vara att krossa vitlök och kryddor i till marinader och dressingar. Jag vill stå där och mortla mosa som Jamie Oliver eller Leila! I skålen Karin från Åhlens där även morteln kommer ifrån, blir det sedan sallad med nygjord örtdressing.

Försommarlängtan!

//Marie

Bild: Eget kollege med alster från IKEA samt Åhlens.