pressrelease-lingonvecka

Det var på tiden, ekologiska bindor och tamponger, av ingen mindre än Renée Voltaire!

Jag har alltid tyckt att maten är viktig, men vad vi använder på kroppen påverkar oss faktiskt lika mycket som det vi äter. Jag har aldrig tyckt om att använda tamponger, bindor eller trosskydd eftersom de känns onaturliga och ger mig underlivsproblem. När jag satte mig in i hur hygienartiklar tillverkas fick jag faktiskt en chock. Jag bestämde mig för att göra någonting åt saken och Lingonvecka blev resultatet.

För mig var det självklart att produkterna skulle tillverkas utan parfym, plast, kemikalier eller annat skumt och av 100% ekologisk bomull som inte klorblekts. Och för att göra alla lite gladare så gav jag serien namnet Lingonvecka och stoppade produkterna i färgglada förpackningar. Lingonveckan blir mycket roligare när jag tar upp min fina ask ur handväskan!

handla155stor

Lingonveckas produkter är bekväma och mjuka. Den ekologiska bomullen tillåter huden att andas och behålla sin naturliga fuktighet. Lingonvecka skiljer sig från andra produkter på marknaden eftersom produkterna är gjorda av ekologisk bomull både inuti och utanpå, dessutom har de ingen cellulosa (fluffmaterial) i mitten. Ekologisk bomull produceras inte med hjälp av konstgödsel och innehåller inga kemikalier som påverkar kropp och miljö. Lingonveckas produkter är biologiskt nedbrytbara och komposterbara vilket såklart är toppen för dig som tänker på miljön.

Jag ska helt klart hålla ögonen öppna efter dessa varor i butikerna i min stad!

Renée Voltaire har också uppdaterat sin hemsida, och erbjuder förutom produkter, tips och recept även en trevlig blogg!

Bild och text lånad enligt ök med Renée Voltaire