lek

Tidningar kan vara bra till många saker. Vår morgontidning är Dagens Nyheter. Jag är helt beroende av lördagskrysset och kan inte starta helgen utan, och blir irriterad om jag inte hinner lösa det på lördagen. Nu känner jag mig gammal när jag läser vad jag själv har skrivit, men så är det i varje fall. Jag diggar lördagskrysset i DN!

Men de kan ju vara bra till många ting dessa tidningar. Idag använder vi dem även för att torka ur lillebrors kängor som han stod och vadade med i en isvak med sorbetsörja i sandlådan i lekparken på gården. Ingen goretex i världen står emot det när det stiger tillräckligt högt upp på benen. Trust me.

En gammal DN (ekonomi och sportdel) blir återvunnen och använd och förhoppningsvis, ingen garanti dock, är kängorna torra imorgon igen. Vi står redo med fodrade gummistövlar som reserv annars eller kavatkängor beroende på temperaturen imorgon.

lantliv-2-2009-1

Förra numret av Lantliv
Jag fick en valfri prenumeration i julklapp. Det var ett svårt val, allra helst för mig. Jag är av velig natur om ni inte visste det.

Men, nu har jag bestämt mig. Det måste bli Lantliv.

Just nu är jag kär i Lantliv. En tidning jag tycker bara blir bättre och bättre. Den var bra från början, jag har köpt den i mång år, men den växer hela tiden. (eller kan det vara så att jag och Lantliv blivit mer synkade med tiden som gått?)

* hemreportagen sitter alltid rätt
* köptips för alla plånböcker
* modetips i lantlig look (kanske lite väl många sidor ibland iofs…)
* fantastiska mattips och recept som senaste månaderna erbjudit bla ekologisk buffé och i senaste nr härliga recept för lax på längden och på bredden.

Välkommen hem till mig: Lantliv

//Marie

bild: Privat med sonen kängor, framsida Lantliv.