1182905

Det pratas mycket om vackra bilder och duktiga fotografer i bloggvärlden. Jag har varken systemkamera eller är särskilt duktig på att fotografera. Det bör ju nämligen kommenteras att det inte är bara krävs en bra kamera för att få fina bilder, men visst underlättar det ibland.

Vi har äntligen bokat bröllopsresa. Jag känner mig alldeles pirrig. Dels för att vi äntligen lyckats få tid och annat (arbete, barnvakt, storhelger och andra event) att gå ihop men också för att det ska bli så mysigt att ut och resa med maken, och det till Florens!

För att återkoppla lite raskt här till kamera: Jag inser att vi behöver köpa en ny, liten, smidig kamera till resan. Många pratar om Canon IXUS 80 tror jag den heter, någon som kan recensera den eller tipsa om någon annan bra liten smidigt och bra kamera så mottages det tacksamt!

ixus80silver_mx

Har någon dessutom varit i Firenze som Florens heter på italienska så är jag naturligtvis oerhört glad för upplysningar och tips om sevärdheter man inte får missa, mysiga restauranter och trevliga caféer och mera mera mera!

Min rubrik idag, system, kom även ifrån den fascination över den härliga känsla man vaknar med när det är fredag. Jag har utan tvekan fredagsfeeling i princip varje fredag. Är kroppen inställd på det, omedvetet eller medvetet system? Oavsett så är det fantastiskt tycker jag.

sidensvans

En skock sidensvansar flyger runt i grannens buskar och äter bär. Det är +2,4 och jag undrar om våren är på gång. Jag ser dock framemot att möta den italienska våren i Florens i april.

I veckan exploderade fönsterrutan bredvid mig på tåget. Tackolov var det dubbelfönster och innerrutan gick inte sönder. Jag fick rekommendationen att köpa en lott.

Kanske det, eller ett vinnande system på tipset.

Och livet leker! Trevlig helg

Bild: Bron Porto Vecchio i Florens från wikipedia. Canon Ixus från Elgiganten.se

Fotnot: Funderar på om jag ska kommentera att Linda Skugge ska skilja sig, men väljer att avstå eftersom det finns tillräckligt många som frossar i det. Människor är vi allihopa