450px-greatwall_2004_summer_2

Ibland går det uppför och ibland går det nerför. Oftast håller sig kanske balansen ganska bra? Jag föredrar det. Balans i livet. Inga höga toppar eller djupa dalar. Andra tycker att det blir långtråkigt och vill ha äventyr och mer händelser, även emotionellt.

Men, om du träffar på en rejäl uppförsbacke i ditt liv, en motgång som heter duga, vilken taktik har du?

* Du tar i extra för att ta dig uppför!
* Du saktar ner på farten för att garanterat orka hela vägen över krönet!

Du kanske tom stannar för att tänka efter innan du bestämmer åt vilket håll du ska gå åt? Det kanske inte ens är givet att man ska gå uppför?

Personligen skulle både jag själv och många med mig nog gissa på att jag nyttjar taktik nr 2, sakta ner och samla krafter och sakta streta på uppför. Men samtidigt kan jag ibland öka takten för att fort ta mig ur det motsträviga kämpandet. Kanske beror det på orsak vilken teknik vi använder oss av. Ibland kanske det inte ens lönar sig att springa!

Kanske lite djupare och mer fundersamma inlägg än vad jag brukar bjuda på, men ibland får man kämpa lite extra och funderingarna kommer. Jag avslöjar inga personliga detaljer här på bloggen men diskutera framgång och motgång brukar vi ju göra!

Bilden kommer från Wikipedia och visar en rejäl uppförsbacke på Kinesiska muren.