Jag har anmält mig till ett lopp, inte TÄNKT anmäla mig – utan jag har anmält mig! Spring Cross 6 km terräng den 9 maj. Min träning får sig en morot men det är också möjligt att självförtroendet kommer få sig en törn, då, den 9 maj ute på kunglig mark. Men att friskt våga är hälften vunnet har jag hört och jag funderar på att anmäla mig till Köpenhamns midnattslopp den 12 juni också – vi får väl se.

Så hur försöker jag få till träningen just nu då? Jo, lite med styrketräning! 2-3 styrkepass i veckan + 2 löppass som strax kommer bli 2 x styrka och 2 vanliga löppass + ett intervallpass.

Eftersom jag hade en del att pyssla med på jobbet också så blir detta min avstressningsprocess samtidigt som det är en utmaning att faktiskt ställa upp i en tävling (eller 2). Är alltid maken annars och faktum är att när jag springer Spring Cross så tävlar han o springer halvmaraton samtidigt – Kungsholmen runt. Tänkte först att han kunde springa i Köpenhamn men han har 12 dagar tidigare sprungit STHLM maraton så då tänkte jag att jag kunde springa istället! Om jag nu törs. Men jag måste ta träningen vidare nu känner jag – för att känna mig utmanad!

bild-133

En PT och lite kämpa så ska det nog funka!

Fast sen kom funderingen – är detta en begynnande 40 års kris?? 3 1/2 år kvar tills dess dock. Känslan är att det INTE är så – jag vill alltid ha utmaningar – men det visar sig väl! För vad ÄR en 40 års kris? Som jag har förstått det så är det olika för alla! Ni med 30 el 40 års kriser – hojta!!