Varje förälders mardröm! Vi går också ut med en efterlysning – som så många andra just nu!

”Jag förstår att det kan verka underligt för Er som är i Sverige att jag ber om donationer för att hitta Thor. Myndigheterna här är ju inblandade. Ja, det är de. Men saker och ting fungerar inte alls som de gör i Sverige, här i USA. Det försvinner och kidnappas 1,000 barn om dagen. Medierna är trötta på en sån story. Det är självklart att vi, som är föräldrar men även människor som inte är det, känner starkt inför ett bortförande av barn, men borde inte polisen hitta barnet och den som tog honom eller henne? Jo. Men här är polisen överarbetade med fall. Det tar tid att få häktningsordern, det kostar mycket pengar att anställa privata spanare.

bild-126

I mitt fall så är det så att det är troligt att Andrew redan har fört Thor ur landet. Men innan jag vet säkert om det är så, så kan jag inte börja försöka söka i Taiwan.

Jag vill lägga ut delar av domstolsbeslut på webben, och vi ska göra det inom kort: men jag vill heller inte avslöja för mycket privata deler om Andrews och mitt förhållande, sådant som kan användas för att pressa mig eller släktingar på andra punkter senare. Information som är känslig för utomstående att veta måste av nödvändighet hållas privat.

Jag uppskattar alla som hittar hit till denna sida. Det betyder att fler och fler ser en bild på Thor och kan vidarbefodra information om honom. Många barn som försvinner får aldrig så här mycket uppmärksamhet, även med en så kallad Amber Alert (Thor fick inte en sådan då han troligtvis inte kommer att bli fysiskt skadad) ges ut.

Jag vet att myndigheterna gör vad de kan här. Men det tar för lång tid. Andrew hinner gömma sig bättre, kanske fly till något annat land. Jag måste anställa privata spanare för att ta reda på var Thor är.

Jag vet att Ni förstår min desperation och mitt beslut att finna mitt barn. Hjäp till med det ni kan avvara i tid eller pengar. Allt hjälper.”

”Thor is my life. Like most mothers I love my son more than anything and I would die to protect him. That I now have failed to keep him safe haunts me day and night. Thor is my sunshine and it feels as if my world has stopped since he was taken from me. People smile and talk to me but I cannot think of anything else than what Thor might be doing, or how sad he must be missing me. Thor and I have never slept apart since he was born. Besides having a child die, loosing a child in the manner that I have, is the most difficult human experience that anyone can imagine. I do not sleep; I find food doesn’t taste anything. I pace my home looking at Thor’s toys, his favorite binky. I washed a load of clothes the other day and tiny little red socks fell out of the washer and I just broke down. Not knowing where Thor is, if he is all right, if he has eaten and is sleeping is driving me crazy.

I miss my son running toward me and hugging me when I come home. The speechless moments we spend lounging in bed in the morning. I miss his baby breath on my arm at night. I miss him smiling and saying ”mmmmammma.” I miss cleaning up his stale Cheerios everywhere. I found one in the couch yesterday; I souvenir for when he returns.

I am asking you to help me find my son and to bring him safely back to his mother’s arms. Law enforcement is doing what they can, with limited resources and no Amber alert (Thor is not in immediate bodily danger). I would like to hire a reputable private detective, but it is very expensive. I have spent all my money litigating to gain sole custody, which I have. Anything that you can contribute toward Thor’s fund will bring him closer to being found. I am not accustomed to ask for handouts, but for my son I will do anything, and I will go to the ends of the Earth to find him. Please help me.”

