Trots att jag sällan har tillfälle att använda speciellt mycket är jag en sucker för smink. Att spendera pengar på makeup får mig alltid ytligt nog att känna mig som om jag unnar mig någonting. (Och eftersom alternativet annars ofta är choklad, inbillar jag mig att detta är en hälsosammare vana.)

bild-119

Medan resten av världen rider på den naturliga mineralmejktrenden är mitt nyaste fynd amerikanska märket Too Faced. Deras USA-glassiga slogan ”Why be pretty when you can be gorgeous” till trots har jag funnit mig dragen till Too Faced displayer både i UK och i Sverige. Eftersom jag även är en sucker för estetsikt lockande paketering – föll jag till slut pladask.

Mest gillar jag mascaran ”Lash Injection” i färgen Hot Chocolate, ”Mineral Water Eye Brightener” – en penna som trollar bort mörka ringar runt ögonen, och ”Mood Swing” läppglans som ändrar färg efter bärarens humör.

Minus med Too Faced är att det är dyrt i jämförelse med de flesta vanliga makeup märken i affärerna. Med tanke på vad produkterna utlovar – släta ut rynkor, plumpa upp läpparna och liknande – är de säkert inte lika ”naturliga” som en del andra. Å andra sidan är de produkter jag har använt relativt dryga – och man kan kolla upp ingredienserna för alla produkter på hemsidan.

Fånigt- kanske.
Ytligt- helt säkert.
I love it.

av Rebecca Martin

Bild: Too Faced