knacke

Jag har tidigare skrivit om Vilmas Knäckebröd. Det är väldigt gott och jag köper det regelbundet, lite varierat bland de olika smaker som finns. En favorit är Sjufrön.

När jag för ett tag sedan åter skulle fylla på med knäckebröd från Vilmas var det slut på mitt Ica. Nåväl tänkte jag, här finns det ju ett liknande, Ica Selection. Jag provar.

Nu har jag gjort det, och kan bara konstatera att det är inte samma goda fina knäckebröd som Vilmas kartonger innehåller!

På kartongen ser knäckebrödet fint ut, men det som ligger i kartongen överensstämmer inte med kartongbeskrivningen. Det är inget direkt fel på Icas variant, men den är långt ifrån lika bra anser jag!

Ettbraliv jämför och väljer: Vilmas!

Notering: Båda knäckebröden är bakade på ekologiskt mjöl.

Bild: Privat från köksbordet