När mina äldre barn var pyttar var jag SÅ förtjust i kläder från Troll. Då fanns inte så många ullunderställ att hitta och alla mina barn – alla 4 har haft dessa ullunderställ som småttingar. Men de hade och har även fina och varma vinteroveraller och nu också denna regnoverall som jag funderar på att köpa till min 3-åring när slaskvåren är i antågande. Ylva på uteungar som tagit in dessa. Hon har även regnkläder UTAN ullfoder.

bild-109

”En mjuk, slitstark och strechig overall med värmande foder i ullfleece. Perfekt för vår och höst. Overallen har löstagbar luva som fästs med kardborrband, reglerbar midja, mjuk resår runt handleder och fotleder, gummistroppar att fästa under barnens skor. Dragkedja med zipgarage och överslå med tryckknappar. Tydliga reflexer runt benen och ärmarna.
Materialet är följsamt och skönt för barnen att leka i. Såklart helt vattentätt!”

Läs mer här.

Bilder och citat: uteungar.se