is1

Vissa har redan börjat och andra ligger i startgroparna, medans några får vänta någon vecka till. Sportlov!

Här där jag bor har vi sportlov nästa vecka. Jag tittade just på väderprognosen inne på www.smhi.se och det ser ut som om det kommer att bli härligt väder. Snö har vi redan och temperaturen -2 grader och pampampam SOL!

Vad finns det då för härliga aktiviteter som man kan ta för sig av när man är ledig en hel vecka?

Det beror såklart på ålder och intresse. Jag skulle tipsa om att gå in på varje kommuns hemsida och titta. Den kommunen vi bor i har dels skickat hem ett blad där det står allehanda olika sysselsättningar som finns i olika ålderskategorier. På kommunernas hemsida brukar det också stå vad det är för öppettider på tex ishallarna, badhus och kanske även var det finns plogade isar på sjöar.

Ni som bor i huvudstaden får inte heller glömma bort Barn i Stan som naturligtvis har en massa bra tips. Sportlovsnumret kommer den 16 februari!

Även om man ska passa på och vara ute när solen erbjuds så kan man ju ta det säkra före det osäkra och låna lite böcker på biblioteket också.

Har du något bra tips från just din stad, dela med dig hos oss och tipsa andra!!

Mitt tips kommer här:

Enköpingskommuns sida om Fritid. Du hittar alla arrangerade aktiviteter inom kommunen. Du hittar tiderna för ishallen och precis som jag sa så står även här var det finns plogade isar runt om i kommunen på Mälarens vatten (och sjöar).

Jag tror att vi på måndag satsar på att åka skridskor inomhus i stora ishallen! Även om solen skiner.

Bild: Mälaren mellan Uppland och Sörmland istäckt

