Jag har dagen till ära fått blogghjälp. Med tighta deadlines på jobbet bad jag min dotter Astrid ta fredagsbloggen och här är den! Jag bad henne berätta lite om sig själv och lite om vad hon tycker. Vad hon tycker Obama bör tänka på och vad de svenska politikerna bör ta hänsyn till när det gäller barnen.

Jag heter Astrid och jag är 10 år.
Jag gillar att dansa och sjunga.
Jag går på Juniordansarutbildningen på Balettakademin och jag dansar tre typer av dans: Balett, Modern dans och Showdans (jazz).

Jag vill tipsa om den här sidan Lilla hogwarts

bild-40

Bra med att vara 10 år:
Det är bra med att var 10 år, eftersom man kan ändra rätt många saker då.
Man kan välja mellan om man fortfarande ska vara lite barnslig eller börja bli lite mer mognare. Eller vara det ena ibland och det andra ibland.

Astrid tycker:
Det är många som alltid tycker att dom är dåliga på nåt.
Men om man tränar på det man tycker man är dålig på så blir man ju ändå bra sedan.
Man förlorar aldrig förrän man slutat försöka
Man måste alltid tänka positivt.
Och om du blir avundsjuk på någon för att hon/han är duktig på något. Säg det då till den personen!
Man mår alltid bra när man får komplimnánger.
Och om du själv säger snälla saker till andra så kommer du säkert få många komplimanger själv.

Astrids råd till Obama:
Jag tycker att Obama ska ändra på lönerna, för tänk nu på alla filmstjärnor och artister som får JÄTTEMYCKET pengar i lön, för att vara med i filmer och sjunga och tänk nu på alla sjuksköterskor och doktorer som räddar liv!
Han borde ändra på det!

Vad ska de svenska politikerna tänka på när det gäller barnen i Sverige:
Att de ska ge de barn som har svårt att göra läxan hemma, läxhjälp i sin skola.
Nu vet jag att det är några skolor som har det (min skola har det) men jag tycker att ALLA skolor ska ha det.
Dessutom tycker jag att man ska få välja om man vill börja kl 8 eller kl 9 så om man börjar kl 9 så slutar man en timme senare än de som valde att komma kl 8.

Bild: Lilla Hogwarts