stjarnor

Efter jul och nyår med långledighet kändes det rejält att återgå till arbetet igen. Vilken knäck. Jag är helt slut. Tack och lov att det började lite lugnt med en kort vecka.

Nu i helgen ska julen städas ut. Jag har börjat så smått redan med att plocka undan tomtar lite här och var, inte för att vi hade så många men ändå, de har fått ge vika.

Mitt favoritpynt i år har jag ingen lust att plocka ner. En girlang (?) med röda stjärnor från Cosas. Den är så fin i sin enkelhet. Jag kanske skulle sätta upp någonting annat där på det vita stora skåpet? (en av få shabby-detaljer i mitt hus)

På söndag plockar vi ner granen. Inte granen men dess julpynt i form av kulörta kulor med mera. Granen kastar vi ut och sen kommer den att hämtas av klass 9c från närliggande skola. Det är ju helt perfekt att betala 30 kr och de hämtar och kastar den gamla granen!

I Stockholm där jag har varit flertalet gånger under långledigheten ligger det granar på trottoarna, utkastade från balkongerna. Och där får de ligga. Tydligen tycker folk att det är helt okej att kasta ut granen från balkongen och räknar kallt med att någon annan tar hand om den.

Alltså tips till skolor i Stockholmstrakten, arrangera en lastbil med chaufför och åk runt och hämta upp gamla granar för 30 kr (eller varför inte 50 kr😉 )

Bild: Privat, mina röda stjärnor!