Jag har infört tänket ”när jag ändå ska duscha sen” som åtgärd för vardagsmotion och det funkar rätt bra faktiskt. 2,5 km är en kort runda att springa – tar inte alls lång stund och känns för mig totalt onödig men OM jag ändå ska duscha sen – så kan jag väl springa den innan bara för att?! Då får jag in en kort variant av vardagsmotion även de dagar då jag inte tänkt ut och träna.

Under ledigheten praktiserade jag detta och det är en myt att det inte ger något – varje minut av extra träning är på sikt en investering på hälsokontot. Dessutom om man tränar annars också så springer man de där 2,5 km fortare och fortare ganska snabbt – vilket är en boost bara det.

Så ut och testa en ”när jag ändå ska duscha sen” den kan vara kortare och längre i km men bör inte ta längre tid än max 10-15 min.