Oavsett om man är bonde eller inte känner nästan alla till ordstävet från Bondepraktikan; Om Anders slaskar, så braskar julen (eller tvärtom för den delen, Om Anders braskar så slaskar julen)

Den 30 november har Anders namnsdag, vilket var igår, och nog var det slask alltid. Vi boendes strax utanför huvudstaden hade flera grader plus och periodvis regn. Nu håller vi tummarna att julen därmed ger oss både kyla och snö! SNÄLLA TOMTEN!!?!

Idag ska jag och en kollega gå till Panduro på lunchen. Det ska shoppas lite pyssel. Vi har som tradition att pyssla någonting varje jul som barnen sedan kan göra lite egna paket av till far och morföräldrar. I år gäller det att hitta ett pyssel som passar en 3 åring, en 10 åring och en mamma. Jag tror, om jag inte hittar någonting annat, att det blir förfinande av tändsticksaskar. Jag har många gamla notpapper som ligger till ingen större nytta som kan bli ett bra material men jag behöver decoupagelim!

Pysseltips mottages tacksamt!

Trevlig måndag!

Bild: Privat. Julpyssel i annan form, nämligen julgodis, vilket vi år har planerat till luciahelgen. MUMS!