I min familj hör det till med After Eight till jul. Jag minns det ända ifrån när jag var liten men då var jag inte lika förtjust i den mörka chokladen. Idag tänker jag väldigt annorlunda!!

aftereight

”Ända sedan Mayakulturen är det allmänt känt att mörk choklad ger en angenäm känsla. En känsla som passar väl in när julens mörker faller. After Eight lanserades för över 45 år sedan. Produkten utvecklas ständigt och det är inte konstigt att chokladen blivit en jultradition att räkna med.

Under åren har After Eight framgångsrikt utvecklat nya smaker av den uppskattade after- dinner-chokladen utan att tappa det som är utmärkande för produkten; krämigt innehåll som täcks av choklad och säljs i en elegant förpackning. Julens båda produkter -After Eight Dark limited edition är helt igenom mörk, med en kakaohalt på 85 procent och klassiska tunna plattor fyllda med mörk mintcréme. After Eight Dark Bag består av mörka praliner och den karakteristiska friska vita mintfyllningen.”

– After Eight uppskattas av de svenska konsumenterna och riktigt mörk choklad efterfrågas allt mer. After Eight är en riktig klassiker i jultider. De tunna plattorna och chokladpralinerna är båda perfekta för godisskålen eller till kaffet efter en god måltid, säger Martin Forsberg, kategoriansvarig för After Eight, Nestlé Sverige.

Julens båda produkter -After Eight Dark limited edition är helt igenom mörk, med en kakaohalt på 85 procent och klassiska tunna plattor fyllda med mörk mintcréme. After Eight Dark Bag består av mörka praliner och den karakteristiska friska vita mintfyllningen.

aftereight2

Bilder: Nestlé mediabank