fikadags

Boosta är mitt nya favorituttryck. Att boosta någonting. Det är försvenskat från det engelska ordet boost som betyder förbättra förstärka.

Ordet sitter som en smäck just nu. Boosta, förbättra, förstärka. Det handlar om att maximera, ge allt eller kanske fylla på?

Ett bra exempel är min son, ibland behöver han boostas med kramar! Kramar, närhet och mycket uppmärksamhet. Se mig, hör mig, rör mig! I hans fall handlar det mycket om förstärka. När han har fått en massa kramar, en ny uppladdning, så springer han och leker igen. Underbara tokunge!

Ett annat exempel i vardagen så här på mörka hösten är ljus. Det gäller att boosta sig med ljus den korta tiden på dagen som det är ljust ute. Det lyckas jag inte alltid med, eftersom jag sitter på jobbet och har svårt att hinna ut, däremot är det givet att helgerna innehåller promenader under de ljusa timmarna.

Jag boostar just nu vitaminer och annat uppiggande (förutom dagsljus och promenader!). Förbättra! Det är mycket jobb och det gäller att orka, både på jobbet hela dagen och helst också när man kommer hem!

Helgen som gått har jag boostat lugn och hem. Vi har haft en jätteskön hemmahelg med både vila och fixande. Jag känner mig mycket nöjd. Hemmet är förbättrat och jag känner mig stärkt!

Trevlig veckostart på oss alla!


Ett tack till en särskild vän som gav mig ordet boosta, och hjälper mig att boosta! Bilden är vårt kakfat från söndagsfikat. Sonen ropade – Nu är det fika, och sprang och hämtade en festis. Han tyckte väl att det var dags för rast! Det var han väl värd när han hade hjälpt till så bra med vädringen av alla sängkläder!