Oktober börjar lida mot sitt slut. Hösten är absolut här, men har ni tänkt på att det nästan alltid hinner komma en sväng snöfall i oktober, och det har det inte gjort ännu, på mina breddgrader. Nu har vi en vecka kvar att hoppas på vita flingor! Nej jag vill naturligtvis inte att vintern är på gång redan men håll med om att de första snöflingorna är något speciellt.

Har ni tänkt på att oktober 2008 har varit en fantastisk höstmånad? Jag har upplevt många fina soliga höstdagar. Visst har det varit regn och rusk också men väldigt många fina dagar med lövspark och kastanjekliv! (ni vet när man kliver på kastanjen och rullar den liten lätt under foten för att skalet ska lossna) Vi har boostat oss med höstfärger i solljus inför den kommande mörkare årstiden. Härligt!

Oktober är också numera den rosa månaden. Ettbraliv skrev förra året en gedigen samliga inlägg om Rosa Bandet och bröstcancer. Nedan följer en sammanställning av dessa inlägg:

Rosa Bandet – Bröstcancer

Rosa Bandet – Mammografi

Rosa Bandet – Forskning och förebyggande

Lördag 25 oktober är Rosa lördagen, Sveriges handlares bidrag till kampen mot bröstcancer.

Syftet med Rosa Lördag är att skapa en folk- och köpfest där handlare och köpcentrum dekorerar butikerna i rosa med olika erbjudanden, anordnar insamlingsaktiviteter och säljer rosa band. På många håll i landet samarbetar handlare med föreningar och kommunen. Rosa Lördag har blivit en nationell angelägenhet med ett starkt lokalt engagemang.

Rosa Bandet-galan är tisdagen den 28 oktober och sänds i TV3, kl 20-22.

Ni glömmer väl inte bort att ha oktoberfest med öl och tysk umpaumpa-musik innan halloweenfesterna tar över? Det ska jag, imorgon och det ska bli jättetrevligt!

Ikväll ska jag och dottern ha mini-spa. Vi ska göra hårinpackning och mysa i badrummet med tända ljus. Ett varmt bad är nog precis vad min stressade kropp behöver. Frågan är bara vem som ska ordna massagen. Klar brist hos mina familjemedlemmar, ingen är massör😉 Min mamma är jätteduktig men hon är tyvärr sjuk. Lite orolig att hon kan ha åkt på influensan. Usch usch kram kram.

Trevlig helg på er allihopa!!

Bild: Privat