Det är dags igen för enligt mig årets roligaste mässa för alla med barn, eller magen i vädret! Underbara Barn-mässan 2008 som går av stapeln allhelgonahelgen 31 oktober – 2 november!

Det har blivit en tradition, en mycket trevlig sådan, att på fredagen när mässan öppnar sina portar kl 09 så står vi där i kön, jag och Jessica, dvs hela Ettbraliv! Visst är det kö vid kassorna men det är ändå relativt lite folk men det fylls på i hög takt för att vid lunchtid vara Väldigt trångt bland alla de olika utställarna.

Jag brukar börja med att gå och hämta morgonlatten hos kollegorna i Skandiamontern, för att därefter börja att söka av mässområdet. Det är enormt, och det finns så många olika fantastisk trevliga utställare som man vill hinna med under dagen.

Några nyheter i år på utställarlistan är tex de nya klädmärkena:

House of LolaGooeybrand
Wild Mango

Under alla tre dagarna kommer det att vara shower och seminarier, underhållning för både stora och små!
Fredagens program
Lördagens program
Söndagens program

Första året 2005 gick jag där höggravid och vaggade. Andra året 2006 satt plutten fint i vagnen och sov sött i myllret av folk. Förra året jagade jag vilding som inte ville sitta still, och i år funderar jag elakt på att helt enkelt gå utan barn, varken stor eller liten för att få en dag helt för mig själv. Jag har inte bestämt mig ännu, det är naturligtvis mysigt att ha dem med också, men en dag på egenhand lockar!

Bild: Underbarabarn.se