När man är ute och reser i jobbet, ensam, då får man unna sig lite gott på kvällen tycker jag! I tisdagskväll gick jag Avenyn upp och ner. Innan jag passerade över Heden gick jag in på Coop och plockade åt mig lite att plocka med till kvällen.

Jag stod och velade vid snackshyllan. Jag ville ha en liten påse! Det var första kravet. Blicken föll på en påse Nötblanding från Paúluns. 21,50 för en liten påse kändes dyrt. Jag tittade vidare. Blicken föll tillbaka på Paúluns efter en stund. Nyfiket läste jag på baksidan.

Många nötblandningar på marknaden innehåller nämligen palmolja. Det är ingen bra olja, och sedan vännen Åsa tog upp detta håller jag alltid ögonen på vilken olja olika livsmedel innehåller.

Paúluns Nötblandning innehåller jordnötsolja, mineralsalt och inget mer! Jo, rostad cashewnöt, mandel, paranöt och hasselnöt!

Priset då, är det dyrt? Måhända att påsen kostar mer än andra småpåsar med nötter, men, denna påse är lite större än de flesta andra ”mellanmålspåsar”. Den är dryg och räcker länge, lite mörkchokladanda med andra ord. Dessutom känns det värt att betala några kronor mer och äta bara bra mat!

(Bara bra mat, är Paúluns slogan för sin livsmedelskollektion!)

Bild: www.paulun.se