Framåt skulle de flesta faktiskt säga men hur mycket påverkar det som hänt bakåt faktiskt de beslut vi tar idag? En del säger – man väljer ändå vad som påverkar och det är bara att köra på. Andra är mycket påverkade av händelser i bagaget och vågar inte eller styrs av detta i sina val. Vad jag menar är att vi alla har våra bagage och bygger vår framtid med/av det vi tror är det bästa – ibland för att vi är rädda och ibland för att vi vill fram.

Inget sätt är bättre än det andra OM vi är nöjda. Det är om vi inte trivs med hur vi gör – som förändring krävs och det är också då våra respektive bagage gör det svårare el lättare att arbeta med detta.

För egen del är jag inte mycket för att titta bakåt men det är jag – det funkar inte för alla. Det är dessutom en process just jag gått igenom av olika anledningar. Det svåra är egentligen att inte tvinga sina egna sanningar på någon annan – det är också en konst har jag lärt mig!

Det viktigaste är nog att vara på det klara med hur och varför man agerar som man gör och vara försiktig med hur man försöker pusha andra – det handlar oftast om att man så himla gärna VILL hjälpa någon annan – bara det att ens eget facit inte är någon annans. Värt att lägga på minnet!

Men det handlar också om att inte ta allt som kritik – det viktiga är att ta det som attraherar en själv ur varje situation och bygga ihop det till sin egen lösning – ens egen sanning – som kan revideras eftersom och SKA revideras eftersom, för att inte bli en gammal ouppdaterad sak som man hänger fast vid i brist på annat.

Många frågar mig – men HUR gör man för att hitta sanningen – det KAN ingen annan veta helt enkelt – man kan hjälpa till o hitta tankegångar hos människor och väcka funderingar kring livet och samtiden – men var och en har sin egen resa att göra – en del gör den tidigt, andra gör den sent och en del gör den inte alls.

Tänkvärt!