Jag vill bara säga att nu finns REKO i tidningshyllorna! REKO kommer att säljas på Coop och utvalda kiosker och bensinmackar!

Rekoismen är den snabbt växande livsstil som handlar om att ta ansvar för miljön och andra människor, utan att för den skull offra sig och få ett tråkigare liv.
Ordet är myntat av trendanalytikern Christina Cheng.

Måndagen den 8 september är det premiär för REKO. Tidningen tar avstamp i den gröna våg som inte längre bara omfattar en klick puritaner som är emot allt vad konsumtion heter. Dagens miljörörelse handlar i stället om att allt fler människor vill konsumera och leva klokare – utan att behöva kompromissa med kvaliteten.

REKO innehåller skilda ämnen som mat, mode, boende, arbetsliv, resor, teknik och kultur. Intentionen är att aldrig underskatta läsarna eller skriva dem på näsan. I stället ska tidningen ta rekoism-journalistiken till en ny nivå. Som chefredaktören skriver i sin ledare:
”Det är REKO-stajl: att berätta historier som får tankarna i rullning och att prata med folk som funderar lite extra över sakernas tillstånd. Men innehållet i REKO ska upplysa dig – inte ge dig dåligt samvete. Vi som gör REKO vill peppa alla små steg mot en bättre värld och lobba för en sundare livsstil. Vi hoppas att REKO ska ge dig förströelse av bra kvalitet och samtidigt vara smart, snygg och framför allt engagerande.”

Bild: magasinreko.se