I brist på bloggar funderar jag lite kring en måndagmorgons vedermödor. Hur möter ni andra en ny vecka?

Jag var uppe sent igår så när klockan ringde 5.30 var jag inte på mitt allra soligaste humör MEN eftersom jag är kär i mitt jobb så steg humöret med varje stapplande steg mot duschen. Väl ur duschen var humöret på topp.

Givetvis har det inte alltid varit såhär och en del skulle säga – lätt för dig som gillar ditt jobb – jag säger att det även handlar om inställning. Man kan hitta godbitarna i tillvaron eller se och fokusera på det som inte är bra. Det handlar SÅ MYCKET om en själv.

Jag läste några rader i en tidning nyligen där det stod något riktigt bra – många har nämligen frågat mig hur jag gör för att vända situationer eller för att hitta det positiva i ganska skruttiga situationer – FEJKA! Om jag har tyckt att jag är kass – så har jag fejkat att jag tycker jag är fantastisk – det är nog faktiskt så jag har gjort.

Sen har allt funkat oftast och det har väckt mod och gett erfarenhet så jag har tyckt att jag blivit bättre och bättre så jag har inte bara lurats – jag har uppenbarligen lurat in mig själv i den positiva spiralen. Värt att tänka på faktiskt.

Varje gång du hittar ett skäl för varför du inte skulle kunna och varför nån annan har bättre förutsättningar – så smäll dig själv på tanken – du har dina förutsättningar, det är vad du fått, andra har andra saker och det borde vara oviktigt för dig – vill du framåt så handlar det om dina egna förutsättningar – inte om någon annans!!

Nu ska jag ta mig ann denna måndag med ett leende!