Jag och min dotter såg Mamma Mia tillsammans för några veckor sedan. Vi gick båda leende från biosalongen, med olika erfarenheter i bagaget. Jag hade en rejäl nostalgitripp med alla gamla ABBA-låtar. Hon hade fått höra ny musik ackompanierat med en härlig film.

Nu lyssnar hon på min gamla ABBA-skiva, ABBA Gold, dagarna igenom. Det är riktigt mysigt att höra alla de gamla låtarna igen, som man faktiskt inte lyssnar på särskilt ofta annars. Lika mysigt är det att höra henne gå och nynna ”volevooooo aha”😉 – Det är den bästa mamma!

Det blev sjukstuga i helgen när febern smög sig på dottern. – Jag är nog varm mamma, konstaterade hon, och mycket riktigt, 38,6 och varm nog att steka ägg på den pannan. I feberyran låg hon småylade ABBAsångerna igen, rabblandes; Money Money Money, I have a dream, Fernando, Mamma Mia osv osv osv.

Stor kram till min stora tjej! Hoppas att du snart känner dig bättre!

Bild: cdon.se